نوشته شده توسط : رز علینژاد

برای افرادی که به‌دنبال یک گوشی هوشمند با قیمت ارزان و عملکردی مطلوب هستند، انتخاب گوشی هوشمندی از خانواده سری A همچون گوشی شیائومی ردمی آ 8 (Redmi 8A) انتخابی بسیار مناسب است. این گوشی با گذشت زمان نسبت به سری‌های قبلی خود پیشرفت نرم‌افزاری چشمگیری داشته و قیمت آن نیز کمتر هم شده است. در ادامه با می تل همراه باشید تا به بررسی Redmi 8A بپردازیم.

گوشی‌های هوشمند و رده اقتصادی شیائومی سهم عظیمی از بازار موبایل را به‌خود اختصاص داده است. ردمی که به تازگی از شیائومی جدا شده است، دارای خانواده‌ای با نام سری A است که دارای قیمت‌های اقتصادی می‌باشد. در ادامه با بررسی گوشی ردمی 8آ در خدمت شما هستیم.

بررسی گوشی شیائومی ردمی 8a

طراحی

گوشی شیائومی ردمی 8a بزرگ، با کیفیت ساخت محکم و دارای طراحی مدرن است. در پنل جلو این گوشی شیشه لبه به لبه گوریلا گلس 5 دیده می‌شود که صفحه نمایش 6.2 اینچی را در بر می‌گیرد. بالای نمایشگر بریدگی است که داخل آن دوربین سلفی و بلندگوی مکالماتی قرار دارد. در پایین یک حاشیه نمایشگر بزرگ را می‌بینید.در سمت راست دکمه‌های پاور تنظیم حجم صدا قرار گرفته‌اند. در سمت دیگر شیار سیم‌کارت است که دو سیم کارت با قطع نانو و یک میکرو اس‌دی قبول می‌کند.متاسفانه شیائومی این قضیه را مشخص نکرده است ولی باید بگوییم شیار وسط برای سیم کارت اول و شیار بیرونی برای سیم کارت دوم است.

شیار سیم کارت یک درزبند کوچک لاستیکی دارد که نشان می‌دهد تلاش‌هایی برای ضد آب و غبار کردن گوشی انجام شده است. خود این شیار زمانی که بسته است با بدنه گوشی یک‌دست می‌شود ولی رنگ آن با بدنه مطابقت ندارد.در پایین گوشی می‌توانید جک صوتی، میکروفون، درگاه یواس‌بی تایپ C و تک بلندگو را ببینید.در پنل پشتی یک الگوی ظریف متفاوت نواری دیده می‌شود تا کیفیت ساخت فلزی به نظر برسد ولی به جای الگوی دایره‌ای از یک الگوی موجی شکل استفاده شده است.

به ادعای شیائومی این طراحی باعث می‌شود گوشی سفت‌تر در دست جا گیرد. اما با توجه به پلاستیکی بودن این گوشی به نظر ما کاملا لیز است.نکته جالب دیگر در مورد پنل پشتی رنگ گوشی است. با آن که مدل‌های آبی و مشکی رنگ در تمامی بخش‌های گوشی یکدست به یک رنگ هستند، مدل قرمز رنگ در پایین گوشی به رنگ نارنجی است و هرچه به سمت بالا می‌روید شدت رنگ به سمت قرمز بیشتر می‌شود.

گوشی ردمی 8A واقعا گوشی بزرگی است. این گوشی 188 گرم وزن دارد که همین قضیه ممکن است برخی از خریداران را فراری دهد. گرچه باید بگوییم با وجود استفاده از یک بدنه پلاستیکی، کیفیت ساخت گوشی محکم و ماندگار حس می‌شود.همچنین شیائومی از روکش مقاوم به ذرات آب نانو استفاده کرده است تا پاشیدن آب روی این گوشی مشکلی به وجود نیاورد. این کیفیت ساخت با توجه به قیمت گوشی واقعا عالی است و Redmi 8A به هیچ وجه گوشی بی کیفیتی حس نمی‌شود. تنها نکته آزاردهنده وجود لوگو ردمی در حاشیه جلویی است که نیازی به آن نبوده است. ما ترجیح می‌دادیم شیائومی از بخش جلوی این گوشی به عنوان یک فضای تبلیغاتی استفاده نکند چون بخش نرم‌‌افزاری به اندازه کافی تبلیغات به کاربر نشان می‌دهد.

صفحه نمایش و اسپیکر

نمایشگر ۶/۲ اینچی IPS با رزولوشن ۱۵۲۰ در ۷۲۰ پیکسل ردمی آ8 از رزولوشن و وضوح تصویر HD+ و روشنایی نه‌چندان زیاد پشتیبانی میکند. تراکم ۲۷۱ پیکسل در هر اینچ این گوشی باعث واضح نشان ندادن برخی تصاویر آن میشود.

از محصولی با محدوده قیمتی گوشی ردمی ۸‌آ انتظار عملکرد صوتی و موسیقایی خارق‌العاده‌ای نمی‌توان داشت. ردمی آ8 دارای اسپیکری یک‌کاناله است که در بخش پایینی گوشی قرار داده شده، استفاده میکند.

 

صدای اسپیکر redmi 8A زیاد است. علی رغم اینکه، خروجی صدا هنگام اتصال هدفون به ردمی 8 آ نسبتاً بلند و شفاف ارزیابی شده، از نظر کیفیت و شفافیت صدا کیفیت چندانی ندارد. این گوشی تقریباً پایین‌رده شیائومی دارای جک ۳/۵ میلی‌متری هدفون است؛ ولی در جعبه گوشی خریداری شده، خبری از هدفون نیست.

دوربین

Redmi 8A یک تک دوربین 12 مگاپیکسل و یک دوربین 8 مگاپیکسل در جلو دارد. هر دو دوربین می‌توانند فیلم‌های فول اچ‌دی با نرخ 30 فریم بر ثانیه بگیرند. ظاهر نرم‌‌افزار دوربین در این گوشی با سایر دستگاه‌های دارای لانچر MIUI مشابه است ولی اکثر قابلیت‌های آن‌ها را ندارد. حالت عکاسی استاندارد عکاسی ثابت، فیلمبرداری و پرتره دیده می‌شود ولی خبری از حالت عکاسی در شب نیست. یک حالت به اسم فیلمبرداری کوتاه نیز دیده می‌شود تا به کمک آن ویدئوهای 15 ثانیه‌ای برای رسانه‌های اجتماعی بگیرید.

حالت عکاسی حرفه‌ای نیز وجود دارد ولی تنها می‌توانید تنظیمات تعادل سفید، فوکوس، سرعت شاتر، ایزو و نورسنجی را تغییر دهید. حالت عکاسی استاندارد همچنین گزینه‌هایی برای استفاده از حالت HDR و هوش مصنوعی دارد. کیفیت دوربین Redmi 8A ناامیدکننده است. بزرگ‌ترین مشکل دوربین دامنه دینامیک واقعا ضعیف است تا تصاویر بیش از حد با کنتراست بالا باشند. رندر جزئیات و رنگ تقریبا به خوبی انجام می‌شود و سطح پارازیت حتی در محیط‌های تاریک کم است. یک مشکل دیگر در حین عکاسی فید با دقت پایین نمایاب است تا تشخیص قرار گرفتن سوژه در فوکوس سخت شود.

حالت عکاسی HDR این گوشی عملکرد واقعا خوبی دارد و اکثر مشکلات دامنه دینامیک را حل می‌کند. متاسفانه همیشه روشن نگه داشتن آن تصمیم خوبی نیست چون در زمان فعال بودن تاخیر شاتر واقعا بالا است. بنابراین زمانی که شاتر را فشار می‌دهید باید خیلی زیاد بی حرکت بایستید، وگرنه تصویرتان بد می‌افتد و از طرفی سه ثانیه طول می‌کشد تا گوشی پردازش تصویر را تمام کند.در این بازه زمانی نمی‌توانید یک تصویر دیگر بگیرید یا حتی گالری تصویر را باز کنید.

کیفیت ویدئو در اکثر اوقات خوب است ولی نبود فناوری‌های لرزشگیر الکترونیک و اپتیکال تصویر به معنای لرزش ویدئوها است.

باتری گوشی شیائومی ردمی 8a

به عقیده ما جالب ترین و بهترین ویژگی گوشی Xiaomi Redmi 8A مربوط به باتری آن می‌شود. باتری که برای تامین انرژی مورد نیاز این گوشی بکار رفته از نوع لیتیوم پلیمری است و ظرفیت عالی 5000 میلی آمپر ساعتی دارد. با توجه به دیگر مشخصات فنی دستگاه انتظار می‌رود که باتری قدرتمند آن بتواند به خوبی از پس انرژی مورد نیازش بر آید و منجر کاهش وابستگی کاربر به شارژر شود. در بررسی شیائومی Redmi 8A هم دقیقا شاهد همین امر بودیم و مشخص شد که یک کاربر معمولی با یک مرتبه شارژ باتری 5000 میلی آمپر ساعتی گوشی نام برده شده تقریبا می‌تواند دو روز بدون نیاز به شارژ مجدد باتری از دستگاه استفاده کند. اگر مقدار استفاده شما از گوشی کم باشد، احتمال اینکه بعد از دو روز باز هم 10 الی 15 درصد شارژ در باتری گوشی باقی بماند هم وجود دارد.

در سمت مقابل طبیعتا اگر مقدار استفاده کاربر از گوشی بیشتر از حد نرمال باشد، سرعت خالی شدن شارژ باتری دستگاه هم افزایش پیدا می‌کند. در بررسی گوشی ردمی 8A مشخص شد که نصب و اجرای بازی های سنگینی مثل پابجی موبایل به شدت روی سرعت خالی شدن شارژ باتری گوشی تاثیرگذار خواهد بود. بنابراین بهتر است تا حد ممکن از انجام این نوع تسک ها در گوشی مذکور دوربین نمایید. اما نکته مهم بعدی که باید به آن اشاره کنیم مربوط به پشتیبانی شیائومی Redmi 8A از قابلیت شارژ سریع 18 واتی می‌شود! شارژر اورجینال گوشی با توان 18 وات امکان فول شارژ باتری 5000 میلی آمپر ساعتی دستگاه را در کمتر از 80 دقیقه میسر می‌سازد. بنابراین سرعت شارژ مناسب یکی از ویژگی های خوب گوشی ردمی 8A شیائومی محسوب می‌شود.

جمع بندی

همانطور که مشاهده کردید در این مقاله به نقد و بررسی شیائومی Redmi 8A پرداختیم. این گوشی میان رده و خوش قیمت بیشتر برای آن دسته افرادی مناسب است که به دنبال خرید یک گوشی کار راه‌ انداز و در عین حال با کیفیت هستند که بدون مشکل امکان نصب و استفاده از برنامه هایی مثل اینستاگرام، تلگرام، واستاپ و غیره را فراهم سازد. بهره‌مندی از باتری قدرتمند و سرعت شارژ خوب باتری اصلی ترین ویژگی های مثبت و مهم این اسمارتفون به شمار می‌روند. برای کسب اطلاعات بیشتر کلیک کنید.

 

نقاط قوت:

  • بهره‌مندی از اندروید 9 پای
  • قیمت مناسب
  • شارژدهی خوب باتری
  • سرعت شارژ خوب باتری

 

نقاط ضعف:

  • عدم بهره‌مندی از اسکنر انگشت




:: موضوعات مرتبط: شیائومی , ,
:: برچسب‌ها: بررسی گوشی ردمی 8آ , خرید گوشی شیائومی ردمی 8آ , مشخصات گوشی ردمی 8آ , قیمت گوشی ردمی 8 آ , گوشی شیائومی ردمی 8a ,
:: بازدید از این مطلب : 79
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 20 آبان 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: